دیه در صورت فراری بودن قاتل بر عهده کیست ؟

ارسال شده توسط ادمین در 21 بهمن 1393 ساعت 23:21:52

دیه در صورت فراری بودن قاتل بر عهده کیست ؟

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: با اصلاح ماده 432 قانون مجازات اسلامی، در صورت فرار فرد قاتل، دیه مقتول از بیت‌المال پرداخت می‌شود.

فارس: محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس  با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون در جلسه امروز ماده 432 قانون مجازات اسلامی را که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود بررسی و پس از بحثهای فراوان و اصلاحات لازم، آن را و به تصویب رساندند و با تصویب این ماده، کار بررسی و اصلاح قانون مجازات اسلامی در کمیسیون قضایی مجلس به پایان رسید.

وی افزود: بر اساس ماده 432 قانون مجازات اسلامی که با حضور اعضای مرکز پژوهشهای قم، اعضای مرکز پژوهشهای مجلس و کارشناسان قوه قضائیه در جلسه کمیسیون بررسی و اصلاح شد، چنان‌چه فرد قاتل پس از دستگیری متواری و مجدد دستگیر نشد، دیه مقتول از بیت‌المال پرداخت می‌شود.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در خانه ملت اظهار داشت: در ادامه دستور کار جلسه، اصلاح موادی از لایحه آیین دادرسی کیفری مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس اصلاح صورت گرفته در ماده 66 این لایحه سازمانهای مردم‌نهاد در امور مربوط به اطفال، نوجوانان، بیماران، افراد دارای ناتوانی جسمی و همچنین محیط زیست و منابع طبیعی می‌توانند در مراجع قضایی طرح شکایت کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی ادامه داد: همچنین در ادامه بررسی این لایحه موضوع علنی بودن تحقیقات در مورد جرایم سیاسی و مطبوعاتی مورد بررسی قرار گرفت که رأی‌گیری در این باره به جلسه بعد موکول شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080